(vapaasti suomennettu Adyashantin opetuksista)

Saksalainen mystikko Meister Eckhart sanoi sen jotenkin näin:
"palata siihen paikkaan, ennenkuin minä olin minä, ja Jumala oli Jumala".
Sitä paikkaa ei oikeastaan ole mahdollista kuvata.
Siellä mitään ei erotella.
Jumala on olemassa vain silloin, kun on olemassa "minä", joka voi olla suhteessa siihen.
Mutta kun palaamme takaisin siihen paikkaan, joka oli ennen kuin oli olemassa "minä", niin huomaamme, että eihän siellä ole mitään persoonallista jumalaakaan!
Mikä tuo paikka on?
En etsi siihen vastausta, voimme vain kysyä: mikä se on?
Siellä me olemme täydellisesti kokonaisia.
Ja kaikki muu olikin vain ajatusta.

Sitten tämä kokonaisuus liikkuu, ilman että kummatkaan ajatukset häiritsisivät sitä:
eivät ajatukset "minästä", eivätkä ajatukset "jumalasta".